سفارش تبلیغ
صبا ویژن

جایگاه زن

جایگاه زن

سوار تراکتور شدن زنان ، رسیدن به کمال نهایی!!!!

حتما دیدید که هر از گاهی برنامه های تلوزیونی از زنان موفق تقدیر میکنن، این روزها هم که در ایام ولادت حضرت زهرا (سلام الله علیها)  و روز زن قرار داریم این گزارش ها و برنامه های تلویزیونی بیشتر  دیده میشه،

اونچه می خوام بگم اینه که تقدیر از انسانهای موفق خیلی خوبه ودر اون شکی نیست اما این که به بهانه تقدیر از زنان موفق نا خود آگاه یا شاید هم خود آگاه جا پای فمینیسم ها بگذاریم و  نا خاسته افکار اونها رو اشاعه بدیم ومعتقد به تشابه ونه تساوی حقوق زن ومرد بشیم و با نادیده انگاری تفاوت خلقت زن ومرد و وظایف و استعدادهای اونها سوار تراکتور یا اتوبوس ویا فلان وانت شدن رو ویا تاکسی رانی و توی معدن رفتن و کارهای سنگین مردانه رو برای زن موفقیت عظمی و رسیدن به کمال  تلقی کنیم جز راه رو اشتباه رفتن نیست.

واقعا هر عقل سلیمی میتونه تشخیص بده که ایفای نقش های ضروری اجتماعی ودر رأس همه فعالیت ها، انجام وظایف مقدس مادری و همسری ، موفقیته یا ...

گفتم وظایف مادری یادم از برنامه ای اومد که چند وقت پیش از شبکه 2 پخش شد، تو این برنامه خانمی رو آورده بودند( به عنوان زن نمی دونم لابد نمونه وفداکار)  که به خاطر کارش بچه های خردسالش رو سپره  بود به مادرش  _تو شهرشون اگه اشتباه نکنم اصفهان_ و برای تدریس درمدسه غیر انتفاعی عازم تهران  شده  بود و دور از خانوادش و تنهایی اونجا زندگی میکرد ،  از طرفی پدر بچه ها هم خارج کشور در حال تحصیل بود ، خب حالا فکرشو بکنید، کار تلوزیون ما به جایی کشیده که زیر پا گذاشتن عواطف مادری رو  به عنوان الگو معرفی میکنه!!!

حالا من کاری به اون بنده خدا ندارم  شاید شرایط اون رو به اینجا کشونده باشه . اما این ایراد به برنامه سازان ما وارده که  تحت تأ ثیر افکار فمینیست قرار دارند.


!! نوشته شده توسط م. احدی | 4:55 عصر | شنبه 90/3/7 نظر